onsdag 30 september 2009

Julia 6 månader

vecka 40
Ja nu är våran underbara ögonsten 6månader.
Tiden går så otroligt snabbt, tycker inte alls det var länge sen hon låg på mitt bröst och var alldeles ny född. Vi är verkligen dom lyckligaste föräldrarna i världen som har fått en sån underbar dotter hon är allt för oss hon lyser upp alla dagar med sitt glada humör och sina underbara skratt
det går inte beskriva med ord hur mycket vi älskar henne.


förlossningen

Jag vaknade runt 3-tiden på natten av att jag hade sån mensvärk så jag gick upp och tog 2 alvedon och gick och la mig igen. Men jag kunde inte somna om, så jag väckte Dennis och sa att jag hade så ont i magen, jag hade ingen tanke på att det kunde vara värkar.
"Värkarna" blev tätare och vi låg i sängen och klockade dom med våra mobiler, Dennis tjatade på mig att jag skulle ringa in och när jag till slut gjorde det så tyckte dom att jag skulle avvakta. Jag gick och tog mig en dusch och under tiden ringde Dennis istället och berättade att det blivit ännu värre, då var vi välkomna in.
Farfar kom o tog hand om Alwin medans vi susade in.. ganska snabbt gick det, jag låg i backsätet med en massa värkar som gjorde super ont, höll på att vända mig ut och in. Självkart skulle Dennis också stanna och springa in på en mack för att köpa snus, det kändes som en evighet han var därinne, jag höll på att gå under. När vi väl var framme gjorde det så ont att jag var tvungen att stanna till på vägen in och vänta tills det onda var över. Runt 06:40 var vi uppe på undersökningsrummet men vi skulle få vänta då dom hade skiftbyte. Undertiden gjordes en ctg-kurva men den fungerade inte och jag fick bara mer och mer ont, så vi ringde på klockan men dom var inte klara med bytet så jag fick hålla ut och vänta ett tag till. Jag gick på toan och då märkte jag att det kommit blod, så jag ringde på klockan igen och då skulle bm straxt komma. När hon kommer in ca 7.55 och undersöker mig så säger hon med förvåning att jag redan är öppen 10cm och det är dags för barn. Vi byter snabbt rum och jag får börja. Nu gör det så ont att jag ber om lite lustgas, sen efter ca 2 krystvärkar är hon ute kl 8.27 världens sötaste dotter. Julia Sofia vägde 3590g och var 49cm Vi är världens lyckligast föräldrar :D:D:D

1 kommentar:

LindaH sa...

Sitter med tårar i ögonen,,, dels för att Julia är så underbar och dels för att jag fick en verklighetsuppfattning om vad jag har att vänta mig =0)
Kram kram