onsdag 23 september 2009

Hundjävel

Varför ska jag råka åt för en massa hemskheter och olyckor hela tiden?
I går när jag skulle gå och lämna Alwin på dagis tänkte ja va snäll och ta med hunden på en promenad, men så blev det inte!!!
Alwin och Julia väntade vid farstu trappan medans jag springer och hämtar rocky i hundgården, när han kommer fram på framsidan kommer en kvinna cyklandes med sin hund och rocky gör utfall mot staketet och följer dom längs med hela staketet till våran soptunna där det är öppet, där flyger han ut och på hund och hugger tag i han, ruskar och slitter allt han kan, fyyy det var världens hund fait. Det gick inte få honom att slippa, jag blev så jävla rädd så jag flög på hund och försökte få han släppa, den andra hunden försökte förjäves komma loss men han satt och fast i cykeln, där dom nu började dra sig ut på vägen, jag fick panik, så småningom började det komma stora lastbilar i full fart och jag försökte få dom att stanna och komma ut och hjälpa till, men inte ens en stor karl vågade sig komma ut o hjälpa till, både jag och kvinnan började ringa på hjälp, hon ringde sin man o jag Dennis som var på jobbet, men jag ville ha hans stöd och se om han kunde hjälpa mig på telefon, men det gick inte jag trodde den andra hunden skulle dö.
Jag tror jag både sparka och slog för att få han släppa taget, jag slängde mig runt hans hals och lyckades få han släppa taget, men sakta gled jag av och han tog ett nytt tag om hunden.
VA SKA JAG GÖRA !!!! kvinnan början nu att försöka få loss hunden från cykel och ja sprang för att hämta kopplet,, när jag kommer tillbaks har han fortfarande den andra hunden i ett stadig tag.
Jag försöker dra på kopplet över huvudet men hur ska jag göra sen?? bara att vänta på att hund ska ta ett nytt tag och försöka dra över munnen då.... tills slut så var det över.
Jag var i chock ja tjöt och var helt panik slagen..... hur hade det gått med den andra hunden???
Kvinnan kom fram till mig och sa att hon inte trodde det var så farligt men hon skulle höra av sig.
Jag gick raka vägen ner till gården och där fick han sitta ,sen tog jag bilen till dagis, hela min kropp skaka.
När jag kom hem fick ja syn på att jag gjort mig illa, hela min hand var blå, jag blöde från ena armen, jag måste kommit imot en tand så det blivit ett jack, och blivit trampad som gjort att jag fått ett sår på tån, mina ben var helt upp skrapade.
Efter ett tag kom Dennis och vi hade mycket att prata om.
Ja det kommer ta ett tag innan jag kommer ta mig ut med honom i gen.
FY jag har aldrig varit med om något värre.

1 kommentar:

LindaH sa...

Jag förstår att du blev panikslagen,, jag hade fan i mig dött !
Hoppas att det är bättre med armar och ben !

KRam kram