söndag 30 januari 2011

fin dag med sol

Denna helg har vi spenderat hemma för en gångs skull, annars blir det att man åker i väg och ska göra en massasaker. Men i går var vi hemma, det blev en storstädning och en rensning av övervåningen vilket behövdes. Det har i stort sett blivit som en avlastnings yta där uppe i hallen efter som den inte används. Den är under renovering fortfarande och vi har ju tänkt att ha vårt tv/kontor där sen när det är klart. Vi får väl se när vi tar tag och blir klara med det. Just nu är det lite småfix här och där på nedervåningen och sen är vi lite sugna på att styla om lite i sov och vardagsrum. Måla om lite, sätta någon fondtapet och få in lite ny inredning.

Idag var vi ute hela familjen på en mysig långpromenad. vi stannade till en stund i skogen så barnen fick leka lite, och Rocky (hunden) lekte vi "kurra gömma" med. Dennis stod kvar på grusvägen medans jag sprang och gömde mig, sendan var det bara för rocky att leta. Bra träning det där, och han var duktig och hittade mig !!
Efter åt var det skönt att komma hem och börja med maten riktigt hungriga var vi allihoppa.

Ikväll har det blivit soffläge med Solsidan,, det är ju en otroligt rolig serie, ni som inte sett det tidigare kan jag varmt rekomendera att ni böjrar kolla.
Nu har jag suttit på h&m shopen och skickat efter lite kläder åt barnen, om någon mer är sugen på det kan ja ge rabbat koden på 50kr.. så hojta till !!!

Inga kommentarer: