söndag 30 maj 2010

Mors-dag

Morgonen började bra! mina små älsklingar överaskade mig med ett bukett blommor ,choklad och en tidning på mors-dag. Tack snälla jag blev jätte glad.

Efter lite frukost i magen begav vi oss ut i trädgården, jätte fint väder i dag. Jag plockade av lite rabarber som jag sen gjorde saft på i saftmjjan... gott gott.


När jag satt i gång med saften så kom kikki förbi, vi hade bestämt att ta en cykel tur till skogen och plocka liljekonvaljer. Älskling fick ta över barn och saftkoknigen medans vi for i väg, Gud så skönt det var. Lagom tills vi var tillbacka hem igen var saften redan klar.
Ett doftande hem av ny gjort saft och en bukett liljekonvaljer kan inte bli bättre.
På eftermiddan kom Mattis och vi grillade, det blev fläskfile med klyftpotatis, fetaost sallad och mycket god biarnäs till ....muuumma. Nu sover kidsen och ja ska ta hand om lite tvätt sen blir det en stund framför tv.n innan sängläge......


på återseende..Tjingeling

Inga kommentarer: