lördag 9 januari 2010

lördag den 9 Januari

I natt måste det varit den kallaste natten, termometern stod på 27,5 minus. Jag sov jätte dålig inatt dels för att Julia legat i sängen o vaknat varje gång jag rört på mig. Sen har ja vaknat för att den varit så kallt om näsan burr. Vi ville inte stiga upp från sängen i morse, Dennis fick gå upp o tända brasan medans jag o Julia vänta på att det skulle bli lite varmare. Vi hade 12 grader inne tror något är galet med värmen eller så kan det bero på att det drar från fönstren, övervåning o källaren, så det kan ju vara en anledning. Ja hoppas det blir ändring på det tills nästa vinter. Ett badkar skulle ju inte vara dumt att krypa ner i just nu, men det får jag bara drömma om.
Nytt år = nya tag. Nu längtar jag något otroligt mycket efter våren, men den lär väl dröja, mins att första varma dagen förra året var när Julia föddes och det är ju 31mars. Det är inget annat än att vänta.
Nehe nu ska ja passa på att vila en stund innan vi ska på kalas hos svärfar ..
ha det så bra alla i kylan .... tjingeling

Inga kommentarer: