torsdag 9 december 2010

ikväll

Barnen är lite förkylda så vi stannar inne idag, annars hade jag tänkt att vi skulle ha gått till öf. Ikväll ska Alwin ha julfirande med dagiset utomhus, dom har tidigare i år ordnat ett ställe i skogen som dom kallar "skolskogen" där dom kan leka, göra olika aktiviteter, undersöka skogen mm. Det är en stor öppen plats där dom har byggt sittplatser och möjlighet för korvgrillning. Det blir säker mysig, ja ska ha med mig nya kameran och ta lite bilder. Efter åt blir det fika. Farmor får följa, Dennis ska på hockymatch med jobbet.

Det är även Tomtenatta i Motala city i dag dom har öppet från 18-22 för de som vill handla julklappar eller varför inte födelsedagspresent? Alwin fyller år om 9dagar spännande. vad ska man hitta på åt han?? Ja får se om jag åker in skulle behöva hitta något snyggt till överkroppen då vi ska på glöggkväll hos mattis på lördag.

Igår blev det iallafall klippning för 3 av oss i familjen,, Ja klippte mig riktigt kort, så här kort var det länge sen ja hade, men det behövdes. Det var så slitet att det bildades dreds i nacken på mig, då är det illa. Julia fick sin premiär klippning och dennis snaggade till sig oxå..

Nehee nu ska vi ta lite fruktstund här hemma ... på återseende

Inga kommentarer: